گیلان (وبلاگ علی احمد خانی پرشکوه)

یادداشت های یک پرشکوهی با همه افکار و اتفاقات روز مره زندگی

رایانه در خدمت مردم یا مردم در خدمت رایانه
ساعت ۸:۱۳ ‎ق.ظ روز جمعه ۳٠ فروردین ۱۳٩٢   کلمات کلیدی: جالب ،رایانه ،اخلاق ،نسیم شمال

چندین سال پیش ما استخدام شدیم که در سازمان سیستم های ریانه ای راه اندازی کنیم

در این را چه مشکلاتی پیش آمد و چه درسر هایی که کشیدیم

شاید جالب باشد یکی  از داستانها  رو بعدا " تعریف کنم

دو روز پیش برای کاری رفتیم یک سازمانی ، کاری کوچک  وزمانی در حد چند دقیقه

خیلی شلوغ بود  ، کارمند مربوطه در سرکارش نبود و گفتند  خانم چند دقیقه دیگر تشریف می آرن!!

چند بار پیگیری کردیم


تا بلاخره همکارش زنگ زدو خانم تشریف آوردن غر غر کنان مدارک رو گرفتن و رفتن پشت سیستم!!

چند دقیقه ای گذشت وخبری نشد دیدم هی تلفن رو ور میداره زنگ می زنه!!

با احتیاط رفتیم خدمتشان تا بهشان بر نخوره گفتیم کار ما راه نیفتاد؟!

با عصبانیت گفت : سیستم خرابه  زنگ زدم 20 دقیقه دیگر می آید درست کنه!

گفتم :ولی ما عجله داریم باید به سرکارمون برگردیم، این کارمون که ربطی به سیستم ندارده میشه دستی انجام داد!!

گفت :اینجا همه چیز سیستمیه ودستی هیچ کاری انجام نمی دیم ! من اصلادستی بلد نیستم !!!

دوستش آمد از خودش بد اخلاق تر گفت: اگر درست هم بشه نوبت شما بعداز چند نفر دیگه است!!

بقول نسیم شمال:

دیدم در این کشمکش

غیر از تحمل نیست چاره

                                                    از حرارت پخت قلبم سوخت برگم

بارالهی با طلب کاران خود اکنون چه سازم

                                                      وای بر من ...

هرچه بیشتر صبر کردیم کم تر نتیجه گرفیتم

بلاخره رفتیم اسرار  کردیم!

گفت هرچه رئیس گفت

.......

بلاخره دستی کارمان انجام شد دربست گرفیم و لب مرز رسیدیم (تا مجبور نشیم مرخصی روزانه بگیریم)

با خودم گفتم: چه اسراریه که همه چیز با سیستم انجام بشه؟

رایانه در خدمت مردم یا مردم در خدمت رایانه

بعضی مواقع هدف مون را فراموش می کنیم !!

  هدف از رایانه ای کردن خدمت به مردم است وگرنه هدف که سیستمی کردن نیست متاسفانه در کشور ما همه چیز رو می خوان سیستمی کنند ، به هر قیمتی!!!!!